Inspirace

KARA LAB

Tradiční česká módní značka Kara zažívá renesanci. Její nový kreativní ředitel Jan Černý zcela přetransformoval obchod v pražské Maiselově ulici na zážitkový butik výjimečný svým interiérem, způsobem prodeje i výběrem jednotlivých modelů. Má symbolizovat vizi, jak bude Kara vypadat (za) příštích dvacet let.
Tradiční adresa, nové pojetí. V pondělí 3.8. se slavnostně otevírá zcela přetvořený obchod značky Kara v Maiselově ulici. Nabídne kurátorovanou selekci modelů, které bude vždy vybírat návrhář a kreativní ředitel značky Jan Černý. Budou se tu samozřejmě prodávat jeho autorské kolekce, které zatím prezentuje jeho debut pro značku Kara — série unisexových kabelek BLACKBAG #1. „Rozhodně nebudou chybět ikonické Kara kousky, jako jsou kožené trenčkoty, křiváky nebo bombery. Zařadil jsem ale také například safari komplet nebo oversized košili s páskem. Je tu i pánská sekce, v níž je například semišový trenčkot,“ popisuje Černý. Na této adrese také vždy najdete exkluzivně novou kolekci a můžete si ji prohlédnout ještě předtím, než zamíří na ostatní prodejny.

Kreativní laboratoř

Jedná se o výjimečný multifunkční prostor, kde nepůjde jen o prodej toho nejlepšího, co KARA aktuálně nabízí. Lidé by se tu měli potkávat, nákupy si užívat. Budou se tu také pořádat nejrůznější eventy, snídaně s celebritami i představení nových modelů či kolekcí. Půjde o showroom, ale třeba i fotostudio – jednu zeď lze snadno využít jako stylovou fotostěnu.
„Je to taková moje laboratoř, kde všechno je možné. Bylo pro mě zásadní ztvárnit v tomto prostoru cestu, jakou bych si přál, aby se KARA v budoucnosti ubírala. Uvědomuji si, že jde o značku s dlouhou tradicí a věrnými zákaznicemi, na čemž chci stavět, zmodernizovat ji jen lehce a spíše se soustředit na vystavění základních kusů šatníku v kůži, která je nadčasový materiál a vydrží léta. Určitě nemám ambici tlačit značku do ultramoderních trendů,“ vysvětluje Jan Černý, který navrhnul i interiér KARA LABu.

Umělecká demolice

Filozofie propojující moderní prvky a odkazy na tradice značky KARA se prolíná celým prostorem, přestože teď vypadá úplně jinak než dřív. „Proměna probíhala v podstatě stylem řízené demolice. Úplně všechno ze starého obchodu jsme odstranili, a šli jsme ještě dál ke kořenům. Hlavním prvkem jinak čistého prostoru je konstrukce vytvořená ze čtyř nepoužívaných dvoupatrových štendrů, které jsme objevili přímo v areálu Kara Trutnov, rozvařili je a a znovu zaklínili do sebe tak, že vypadají téměř jako lešení. Navíc využíváme materiál, který už existuje, což je velmi udržitelné přemýšlení nad retail prostorem,“ popisuje návrhář.

Industriální styl ještě podporují hliníkové policové systémy, na tradice naopak odkazuje například starý šicí stroj využitý jako dekorace, eleganci a sofistikovanost prostoru dodávají svítidla, která navrhla Lucie Koldová pro Brokis, a přehlídku kontrastů završuje velká mramorová deska zdobící starou konstrukci nabarvenou na blankytně modrou. „KARA byla v Česku dlouho považovaná za velmi luxusní značku. Tímto výjimečným artefaktem jsme chtěli její pověst reinterpretovat. Bledě modrá barva pak odkazuje na oblohu, která nás spojuje a je nad námi všemi,“ vysvětluje návrhář použitou symboliku.

Modrá se v obchodě objevuje i na dalších detailech, jako jsou například uniformy prodejních asistentek. Ty jsou zároveň inspirované tradičními krejčovskými plášti a nad kapsičkou mají ještě vyšité krejčovské nůžky, což lze zase vnímat jako poctu tradičnímu řemeslu.

Zajímavě je řešený i koncept samotného nakupování. Například pokladnu zákazník objeví v podstatě až v zázemí, v příjemném, jen tlumeném a intimním osvětlení. „Chceme, aby měli naši hosté a zákazníci pocit, že jsme tu jen pro ně, aby si nákup užili a nebyli během něho ničím rušeni,“ dodává Černý.

Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Leden Únor Březen Duben Květen Červen Červenec Srpen Září Říjen Listopad Prosinec

Nový účet

Máte již u nás účet
Přihlásit se nebo Resetovat heslo